UB, SKARA & SMUTS

Inatt fick jag igen som helst sömn, utan jag låg och kollade på Ugly Betty avsnitt istället. Dock blev jag supertrött efter att jag duschat vid tio snåret så det var bara att hoppa i säng, därefter sov jag tills klockan ett.
Sen dess har jag inte gjort allt för mycket, kikat på tv, läst och städat. Vädret är trökigt som bara den, mulet, kallt och blött överallt. Inget som lockar direkt.. Men det har trots det varit en skön dag, denna måndag har rullat på i ett bra tempo. Inte för fort eller långsamt och nu är kvällen här! Mamma är uppe och jobbar, hon skulle hjälpa till med att lägga de gamla. Skulle tro att hon dyker upp här hemma kring 11- 01 igen. Det är värt att göra det då hon får betalt för en hel natt trots att hon inte är där hela natten.. Extra pengar är väl aldrig ovälkomnat?! Pappa, han sover. Så det är bara jag och Linnea uppe. Nea har jag nyss hjälpt att tvätta håret på, annars har hon under kvällen kollat på "UB"  medans jag gjort mat - toast enkelt och gott, samt diskat och dammsugit.. en sväng till. Det är sjukt så smutsigt golv kan bli på så kort tid. Sist men inte minst har jag fått mamma att börja sopsortera, höhö. Vilken tant jag låter som, men städa är kul, tvätta likaså. Ibland!

Nu blir det undan plockning, packning och så på med nattlinne och fortsätta med UB tittandet. Tidig kväll blir det idag, för vi ska nämligen till Skara imorgon. Kul. Tillsammans med faster och huliganerna, lägg märke till att jag inte är ironisk.. Så har jag gått ner i vikt igen. HÄRLIGT! Men först ska systers hår fönas, ett löfte är ett löfte. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback