AKTIV TORSDAG

Dagarna bara försvinner, tjopp tjop säger det så är dagen över och nästa redan framme. Just nu har jag iaf känslan utav att saker går för fort, dagarna rinner som sanden i timglaset, tokfort! Fast, det är okej, jag hinner med mycket och det är bara att acceptera att denna känslan har bosatt sig i mig och kommer finnas där ett tag.

Smörgårdstårta var det på schemat idag med farmor och det gick fort, kul var det med. Hoppas på att den blir god och bra, vore annars vädligt tråkigt.. Sex stycken böcker fick jag med mig från henne, fem deckare och en för att förbättra självkänslan, skriven av författaren till "Så dumt". Kommer inte ihåg hennes namn just nu, men var det inte Mia eller något liknande? Plus ett par strumpor. Tacktack!
Efter det bar det av till Livsdag, idag igen! Denna gången för att hämta kaffetermosar, men vi fick med oss lite annat också. Vi fyndade med andra ord. Mamma har lovat mig att vi någongång under sommarlovet ska sova där. Jag längtar, det kommer bli supermysigt. Datorn ska med så kan man ju titta på film.
Till det nästan roligaste av allt med "Livsdags turen" var att få prata med Sture och Åsa. Som sett mig och Sandra igår men inte haft en blekaste aning om att det var jag som var ner. Det var länge sedan vi såg och jag har förändrats jättemycket. Båda två tjöt rakt ut att jag var så himla lik Ulrika. Sture, hållde med och påpekade ögonen samt kinderna. Det var kul att höra, för jag tycker att Gika är fin! :-) Stolt Emelie.

Nu efter har jag varit duktig och rensat ur mitt och Nea´s rum, bäddat säng och dammsugit. Så nu är det städatt och fint där inne. SKÖNT! Jag mår dåligt när det är ostädat. Sist men inte minst har jag rensat lite smått i landen, det kommer ju upp ogräs hela tiden. Så tänkte jag springa ut nu och fixa med landet bredvid farstukvisten, lite grand. Så fortsätter jag imorgon, för allt hinner jag inte med idag - "Sommaren med Ernst" och en kanottur ut till bäverhyddan ska också hinnas med.

Just det Vicky och dem har nu bokat kryssning samtidigt som oss, på torsdag alltså. Så vi åker samtidigt. Alltså kan jag vara med Sandra under båtresan och Gröna Lund vistelsen, fan så jävla kul. Jag längtar! ;-D ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback