DAG 8 - DET HÄR FÅR MIG ATT GRÅTA

Jag har ganska lätt till att gråta. Ser jag någon som det är synd om (enligt mig), det kan vara på tv´n eller på byn, så börjar jag tjuta. Jag vet att när det var sånt liv om en våldtäckt.. den hade varit med i debatt på ettan och de kallade gärningsmanen för "Oskar". Det visade sig senare att det redan fanns en Oskar i denna "Linneas" klass, som var oskyldig. Folk började hota honom, vilket resulterade i att han fick, byta telefonnummer, byta skola och flytta långt ifrån sitt hem. Då kom jag ihåg att jag satt och hade jätte ont i magen och läckte en och annan tår. Jag kunde heller inte sova speciellt bra den natten.
Jag är alltså väldigt känslig när det gäller andra människor och deras missöden.
Jag tål ju som bekant inte att folk ljuger för mig, det är bland det värsta man kan göra! Dock gråter jag inte direkt om någon ljuger för mig, pytte lite möjligen. Jag blir istället förbannad då. Man får inte höra mig gråta, däremot skrika, gapa och skälla. Så gör Emelie.
Jag får ofta känslan utav att folk tror att jag är den lilla flickan man måste ta hand om, varför vet jag inte. Det gör mig lite irriterad, och fundersam. Jag klarar mig rätt så bra själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback