DAG 11 - MIN DAG I DETALJ

Klockan ringde kvart i sex, efter lite kompromissande med mig själv klev jag upp tjugo i sju. Jag började med att sminka mig, platta håret, packa väskan inför idrott och leta kläder. Jag väckte sen Nea lagomt till sju, därefter fortsatte jag med att packa väskan och sen satt jag mig ner för att kika på julkalendern tillsammans med henne, då jag faktiskt hade lite tid kvar innan det blev dags för att möta Lovisa. Rejält sömning och med en hals som värkte traskade jag och Lovisa till skolan. Där börjar vi med spanska, och eftersom vi är klara med allt blev det film, följt utav idrott. Jag var dock inte med, nu efter allt med magont har jag blivit hur förkyld som helst så vila var nog ett bra val. Det var en fri lektion så det spelar nog ingen större roll!
Fortsätter med svenska 10.45 sedan lunch 11.25. Under lunchen bestämmer jag mig för att jag måste hem och hämta tabletter och så blev det, jag och Lovisa fick springa, men vi hann. Mattelektionen började direkt vi kom tillbaka och Jimmy hade mötte med en från klassen och dennes förälder så Albin.W fick hålla i lektionen, ni kan ju gissa hur det gick. Jobbade någon? Nej. Filip rev ner bänkar, Albin jagade Albin.W, Simon bjöd på sång och Mathilda låg på golvet tillsammans med Hanna. Min goa klass som sagt! :) Mellan blev det rast och då blev det något slags "kirg" med pennor, alla ritade på alla, tjusiga blev vi! Sista lektionen börjde 14.20 och var otroligt seg. Karin hade genomgång om Romarriket i tjugo minuter, därefter återstod bara sextio minuter till. Vi skulle fylla i kartor på hur storleken varit under olika epoker (säger man så tro?) på Romarriket. Jag trodde ärligt att jag skulle dö. Filip sitter och skrattar så att jag inte kan hålla mig, Karin får spel och allting blir helt plötsligt jättekul..
Vi slutar inte äns en ynkast minut tidigare trots att alla är trötta och helt slut. Sista lektionen på dagen, sista veckan, klart man är trött.. Vid skåpet får jag inte komma in i mitt skåp för Albin springer förbi och smäller igen dörren, och jag är inte direkt den med världens muskler. Men efter många om och men blir jag redo för att gå hem och tar Lovisa i armen. Väl hemma har jag badat, suttit i soffan, tjurat lite grand, druckit och ätit barnmat. Vilket ledde till upptäckten av att ettåringar äter sjukt mycket mat.
Det som återstår utav dagen tänker jag ägna åt planering, julklappsletande, plugg, träning och ännu ett bad. Jag har ingen lust och känner mig som ett spöke.
Jag blir hemma med min lilla systeryster idag, det blir mys i dubbelsängen. Härliga tisdag, jag måste vara vaken för att hon ska somna, jag som är så trött. Stackars, stackars Emelie.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejhopp!

Nu vill nog alla skolungdomar ha LOV!

Märks på Fabian, han är så skoltrött...

Men tänk att du gått halva 8an nu.. Denna termin som vart är den jobbigaste enligt rektorn,mest arbete.



Ni verkar haft kul i skolan iallafall, även om det inte var uppskattat alla ggr av lärare.



Nej ettåringar äter inte mycket... ;p



P&K

2010-12-15 @ 08:22:43
URL: http://petrapepsmobilblogg.blogspot.com
Postat av: EMELIE

Nja.. det har varit mycket mer i år, men inte såå jobbigt - däremot så tar det emot något enormt nu på slutet. Kanske blir lite enklare på våren trots allt?! :)

2010-12-15 @ 15:55:40
Postat av: Anonym

Ja, våren kommer med ljuset :) Då blir det mesta lite lättare!

Sen har ni väl praktik på våren?

2010-12-15 @ 16:08:10
URL: http://petrapepsmobilblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback